سيم كشي در كولر گازي

دريافت خدمات فني

سيم كشي در كولر گازي

۶ بازديد ۰ نظر

درب تابلو را گشوده فرمائيد .

 درپوش سيم كشي را برداريد .

 مسير سيم ها را از پشت يونيت داخلي كشيده و از آنجا درسمت جلو و از بين رخنه‌ سيم كشي اتصالات را دنبال فرمائيد . سيم آبي‌رنگ اتصال توان را به ترمينال 1 ( N ) , سيم قهوه اي را به 2 , سيم قرمز رنگ را به 3 و سيم رنگ زرد و يا اين كه سبز ( اتصال زمين ) در پوش سيم كشي را در جاي خويش نهاده سيم هاي برق را مطابق نقشه برق و ورقه ترمينال يونيت داخلي وصل فرماييد . اعتنا نمائيد كهسيم ها در سوكت هاي خويش سفت شده باشند و هيچ دسته اتصال كوتاهي دربين سيم ها برقرار نباشد . 
تخليه و راه‌اندازي دستگاه : چنانچه براي نخستين دفعه سيستم نصب مي شود يونيت فرنگي دربردارنده گاز مبرد مي‌باشد و براين اساس نياز به تخليه هواي داخلي يونيت داخلي و لوله ها مي‌باشد . سرويسكار كولر گازي تهران
روي يونيت فرنگي دو مدل شير نصب مي شود كه به اسم هاي شير دو راهه و سه راهه داراي شهرت ميباشند . در جور سه راهه يك شير سوزني براي اتصال گيج فشار موجود است . معمولا شير سمت گاز , و سمت مايع , دوراهه هست . 
براي تخليه دستگاه مي بايست از پمپ وكيوم به كارگيري كرد . روش ديگر براي تخليه سيستم استعمال از خويش مبرد ميباشد كه در‌اين روش با وصل كردن كپسول مبرد به يك شير خدمت و گشودن آن , هم‌زمان سوزني شير ديگر را فشار دهيد تا فشار گاز مبرد باطن كپسول سبب خارج رانده شدن هوا از لوله و يونيت داخلي شود . 
شير سوزني را تا هنگامي كه مبرد از آن بيرون شود فشار دهيد . اين روش علاوه بر اين كه سبب ساز آلودگي محيط زيست مي شود , در خارج راندن قطرات آب ( در صورت وجود ) مفيد نمي‌باشد . به اين ترتيب به كار گيري از اين روش امروزه مردود و شايسته ترين روش به كارگيري از پمپ وكيوم براي تخليه سيستم است . نكته : از پمپ تخليه ( وكيوم ) صرفا براي بيرون كردن هوا از سيستم به كار گيري نماييد . همينطور از هيچ دسته حلالي در زمان فعاليت تخليه استعمال نكنيد . 

به كار گيري از پمپ وكيوم ( خلاء ) جهت تخليه لوله ها و يونيت داخلي از هوا و رطوبت : 

پس از نصب لوله ها در بين يونيت داخلي و فرنگي ( در اين‌حالت شير هاي خدمت بسته است ) شيلنگ آبي رنگ گيج فشار پائين مانيفولد ( گيج دو قلو ) را به شير خدمت , شير سه راهه و شيلنگ رنگ زرد ( شيلنگ وسطي گيج ) را به پمپ وكيوم وصل نماييد . پمپ را به بازه زماني يك ربع تا نيم ساعت روشن فرماييد تا عقربه گيج 30 اينچ جيوه ( - 1mpa ) ذيل بيايد . آن گاه شير گيج دو قلو را ببنديد و پمپ را خاموش نماييد . عقربه گيج تا 5 دقيقه نبايد تغييري داشته باشد , در غير اينصورت وكيوم دستگاه بي نقص است . ميتوانيد ابتدا شير رفت دستگاه را گشوده فرماييد . آن گاه شير بازگشت را و در غايت شيلنگ ها را از شير و پمپ تخليه جدا نمائيد . بعداز داخل شدن گاز دستگاه به لوله و بستن در پوش شير آلني و سوزني ميتوانيد در نقاط اتصالي يونيت داخلي و فرنگي در دو رمز لوله ها وجود نشتي ها را با به كارگيري از آب و صابون تحليل نمائيد . نشت يابي به‌اين طريقه مطلوب خيس و به صرفه خيس از وضعيتي است كه با كپسول گاز مبرد مبادرت به نشت يابي ميكنيد . 
ياد‌آوري : 

تخليه سيستم از هوا و رطوبت جان دار در سيكل تبريد مضاعف ضروريست . وجود رطوبت در سيستم منجر بد فعاليت كردن و كاهش كارائي كمپرسور مي شود . در صورتي در سيستم كولر شما گاز مبرد نداشته باشد , حتما شير خدمات در هنگام وكيوم دستگاه تماما گشوده باشد . 
به كارگيري از پمپ وكيوم ( خلاء ) جهت تخليه بي نقص سيستم : در شرايطي كه بخواهيد كل سيستم را وكيوم فرماييد فرايند فعاليت نظير پيشين است , با اين تفاوت كه هر دو شير خدمت گشوده مي‌باشند . 
طريقه شارژ دستگاه : 

شارژ مبرد يعني يه خرده مختص از مبرد به سيستم در طي تعدادي روند تزريق شود . شارژ مبرد R - 22 مي بايست بصورت گاز و شارژ مبرد هاي R - 410 A و R - 407 C به دليل خاصيت شيميايي آنان حتما بايستي بصورت مايع صورت پذيرد . 
شارژ سيستم در دو وضعيت قابليت و امكان پذير است :

 وضعيت نخستين : 

شارژ سيستم در هنگام طولاني تر نمودن مبرد شير هاي منيفولد گيج را بسته و شيلنگ فشار ذيل ( آبي‌رنگ ) را به شير خط گاز متصل فرمائيد . براي مبردهاي R–410 Aو R–407 C از شيلنگ فشار بالا ( قرمز ) و شير خط مايع به كارگيري فرمائيد . شيلنگ ميانه ( زردرنگ ) را به كپسول مبرد متصل و شير كپسول را گشوده كنيد . به وسيله شل نمودن راز پيچ شيلنگ زرد رنگ از سوي منيفولد گيج , شيلنگ را هواگيري نمائيد . همينطور شيلنگ متصل شده به شير خدمت را هم هواگيري فرماييد . دستگاه را روشن نموده و اذن دهيد كمپرسور استارت بكار كند . در مبرد R - 22 شير فشار تحت و در مبرد R–410 A و R – 407 C شير فشار بالاي منيوفولد را گشوده فرمائيد . به وسيله ميزان گيري فشار از روي گيج يا اين كه آمپراژ از روي ترمينال تغذيه برق يا اين كه ميزان وزن مبرد از روي كاتالوگ , ميزان شارژ را نظارت فرماييد . شير منيفولد گيج را بسته و شير كپسول مبرد را هم ببنديد . دستگاه را خاموش كنيد . شيلنگ هاي منيفولد گيج را از روي شير خدمت و كپسول مبرد گشوده كنيد . شرايط دوم : 

شارژ سيستم در هگام نصب نخستين شير هاي منيفولد گيج را بسته و شيسلنگ فشار تحت ( آبي ) را به شير خط گاز متصل كنيد . براي مبردهاي R - 410 A و R - 407 C از شيلنگ فشار بالا ( قرمز‌رنگ ) و شير خط مايع به كار گيري فرماييد . شيلنگ اواسط ( رنگ زرد ) را به كپسول مبرد متصل و شير كپسول را گشوده نمائيد بوسيله شل نمودن راز پيچ شيلنگ زردرنگ از سوي منيفولد گيج , شيلنگ را هواگيري فرمائيد . از روي جدول ميزان شارژ مبرد در كاتالوگ فني دستگاه , ميزان شارژ مبرد را بر حسب كيلوگرم استخراج نمائيد . كپسول مبرد را وزن كنيد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.