برچسب فني كمپرسور كولر گازي

۸ بازديد ۰ نظر

 معني نوشته هاي روي برچسب فني كمپرسور چيست؟ 

شما نيز حتماً روي كمپرسورهاي كولر گازي اعداد و نوشته‌هايي ديده‌ايد كه ممكن است برايتان جاي سؤال باشد كه‌اين اعداد و نوشته‌ها كه برچسب فنينام داراست چه ميباشد و نوشتن آنان به چه برهان است . سرويسكار كولر گازي
همان‌طور كه در تصاوير تحت ميبينيد برچسب فني دوتا كمپرسور كولر گازي سامسونگ موجود هست كه به توضيح آنان مي پردازيم 

برچسب فني كمپرسور 
ولتاژ كمپرسور و تك فاز يا سه فاز بودن آن : اعداد ۱ و ۷ در تصاوير بالا نشان‌دهنده ولتاژ و تعداد فاز كمپرسور است كه در شماره ۱ و ۷ مبينيد كه‌اين كمپرسور با برق تك فاز ac و ولتاژ ۲۲۰ تا ۲۴۰ ۵۰Hz عمل مينمايد كه نبايد ولتاژ آن بيشتر از حد ذكرشده باشد . 
ولي صورت ۷ نشان‌دهنده اين است كه‌اين كمپرسور با برق ۳ فاز ac و ولتاژ ۳۸۰ تا ۴۲۰ ۵۰Hz فعاليت مينمايد 
درراه اندازي كمپرسور با برق ۳ فاز حتماً مي بايست بدين نكته دقت داشت كه هر سه فاز مي بايست به‌صورت درست نصب شوند چون در صورت جابجا نصب شدن سيم فازها كمپرسور كار كشته به فعاليت كردن نبوده پس حتماً قبلي از گشودن سيم‌هاي كمپرسور رنگ و جاي سيم‌ها توجه نماييد . 
نوع گاز كمپرسور : 
همان‌طور كه مي بينيد صورت ۳ اشاره به گاز اختصاصي اين كمپرسور دارااست كه‌اين كمپرسور با‌گاز R22 سازگار است . 
حفظ از كمپرسور در قبال حرارت ( thermally protected ) : 
Thermally protected در معناي نگهدارنده حرارتي بوده كه به هر ادله در صورتي‌كه حرارت كمپرسور مضاعف شود به‌وسيله يك قطعه به اسم ( olp ) كه مخفف عبارت overload Protector است و در معناي نگهداري در قبال اضافه‌بار است در دست گرفتن شده و تا برگشتن به شرايط معمولي جريان جدا ميشود . 
اورلود يك رله حرارتي بي متال است كه در صورت بالا رفتن حرارت كمپرسور به هر برهان جريان برق را جدا مي كند تا موقعيت به وضعيت نخستين برگشته و مجدد اذن فعال‌سازي به كمپرسور داده شود . 
اما بي متال چيست وچگونه كار‌ مي‌كند؟ 
بيمتال در معناي دو فلز است . بي در لهجه يوناني به معناي ۲ و متال نيز به معناي فلز است اين دو فلز غير هم‌جنس بوده و در حالتي كه حرارت داده شود از نيز مسافت مي گيرند كه منجر جدا جريان شده و به‌محض سرد شدن مجدد جريان را وصل مي‌نمايند 
ساز گاز بودن با محيط زيست ( RoHS Compliant ) : احتمالا شما نيز هنگام خزيد توليد ها الكترونيكي يا اين كه دشوار افزاري يا اين كه اثاثيه خانگي با اين عكس عبارت ( RoHS Compliant ) برخورد كرده باشيد 
آيا ميدانيد معني ومفهوم عبارت زير چيست ؟ 
روهاش چيستRoHS چيست؟ RoHS سرنام عبارت Restriction of Certain Hazardous Substances ميباشد . در واقع اين عبارت معرف رسمي است كه در اروپا اوضاع شده و مبني بر توافقات , وجود ۶ ماده خطرناك براي تندستي آدم و طبيعت را در توليد ها الكترونيكي و خصوصاً قطعات كامپيوتري منع نموده است . اين ۶ عنصر عبارتند از : كادميوم , جيوه , كروميوم , PBB , BDE و سرب . 
RoHS Compliant را با اسم Lead - Free هم مي‌شناسند . ولي عبارت اوليه معني كاملتري را مورد اعتنا قرار ميدهد . اين ضابطه از مورخ نخستين جولاي ۲۰۰۶ به تراز اجرا در آمد و از آن مورخ همگي محصولاتي كه فاقد گواهينامه RoHS Compliant بودند بازار فروش خويش را در اروپا مسدود شده يافتند . به همين علت سازندگان امكانات الكترونيكي مكلف شدند عنصرها فوق الذكر را از توليدات خويش حذف نمايند تا براين اساس بتوانند اذن فروش در اروپا را كسب نمايند . تست كمپرسور |چگونه كمپرسور كولر گازي را با صداي آن تست كنيم؟

 تست كمپرسور كولر گازيتست كمپرسور ( Hammering ) همان‌طور كه در فراگيري هاي گذشته ديجي تعميرگاه توضيح داده شد آزمايش كمپرسور را به روش‌هاي مختلفي مي‌توان انجام بخشيد كه يكي‌از آن روش‌ها آزمايش صدا يا اين كه ( Hammering ) است احتمال دارد براي شما نيز ديدني باشد كه بدانيد چطور مي‌توان كمپرسور را از روش صداي ساخت شده آزمايش كرد و عيب ان را متوجه شد 
قبل از شروع آموزش بايستي به يك سري نكات توجه كرد . 
درصورتي كه در آزمايش گذشته متوجه اتصالِ ترمينال كمپرسور به بدنه شديد يا اين كه خوبتر است بگوييم متوجه شديد كه سيم‌پيچ به بدنه رويه ميدهد و اتصالي داراست عملاً آزمايش صدا بي‌فايده بوده و اين كمپرسور ۱۰۰ % سوخته است . 
ولي در آزمايش كمپرسور بايستي به‌اين نكته دقت كرد كه براي آزمايش اتصال بدنه حتماً بايستي سيم‌هاي كمپرسور را از آن جدا كنيم و آن‌گاه آزمايش را انجام دهيم 
آزمايش صدا براي اطمينان از تندرست كاركرد سيم‌پيچ و روتور انجام مي‌گردد . 
براي اين عمل ابتدا كابل آغاز ( start ) را پيداكرده و سوكت آن را از ترمينال كمپرسور جدا فرماييد . عالي اكنون كمپرسور را چه به‌وسيله برق بدون واسطه و چه با راه اندازي كولر روشن فرماييد 
در حالتي‌كه كمپرسور به‌هيچ‌عنوان فعال‌ساز‌ي نشد كه مطمئناً كمپرسور كولرگازي سوخته و راهي جز بده بستان كمپرسور كولر گازي آن باقي نخواهد ماند البته در حالتي‌كه كمپرسور با صداي غير عادي كاركرد يا اين كه كلاً قفل شد و جريان بالايي كشيد نشان‌دهنده فساد روتور است و بازهم كمپرسور ديگر قابل‌استفاده نبوده و نياز به بده بستان داراست نكته : توجه فرماييد كه هرگز اين آزمايش بيشتر از ۳ ثانيه به ارتفاع نينجامد چون زمان دوچندان اين آزمايش دوچندان خطرناك است . 
ولي در يادگرفتن آتي به آزمايش كاركرد يا اين كه آزمايش فشار كمپرسور ميپردازيم كه يك كدام از مهم ترين انوع تست‌ كمپرسور به حساب مي‌آيد . 
نكته : حتماً گذشته از انجام اين فراگيري و تعميرات نكات ايمني را رعايت فرماييد چون مهم ترين سرمايه يك تعميركار يا اين كه چه بسا يك آدم جداي از هر چيزي تندرست وي است . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.