لزوم سرويس ونگهداري كولر آبي جهت مديريت مصرف آب

۵ بازديد ۰ نظر



۱ - هنگام نصب كولر , محلي را تعيين فرماييد كه ساخت لرزش وصدا ننمايد نظير روي ستون ها ونزديك ديوار ها – 
۲ - براي ذيل كولر از چهار اساس اي به طول ۳۰ سانتيمتر به كارگيري فرمائيد . وبراي پرهيز از فرو رفتن اساس ها در آسفالت وغيره از صفحه هاي فلزي به اضلاع ۱۰در ۱۰ به كار گيري فرماييد . 
۳ - كولر را در اطراف لوله دودكش وهوا كش آشپزخانه ولوله چاه فاضلاب قرار ندهيد . 
۴ - بمنظور خودداري از لرزش در محل اتصال كولر به شبكه ها بايستي از برزنت استعمال شود . 
۵ - هنگام فعال سازي كولر در اولِ فصل گرما به موارد ذيل اعتنا نماييد : 
ديواره هاي كولر را جدا فرماييد ودر صورت نياز پوشال ها را ردوبدل فرماييد . ( معولا ” هر دو سال يك توشه ) . درضمن ” پوشال ها بايستي به نحوي به وسيله توري هاي سيمي سفت به در پوش ها بسته شوند كه آب از آن ها بر روي حرفه ويا تسمه وپمپ وموتور نريزد . - كف كولر را شست وشو داده ودر صورت زنگ زدگي , رخنه‌ شدن آن را ترميم نماييد . اما خوب تر است در پايان فصل گرما واز فعاليت پرتاب كردن كولر محل هاي زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ كاري نماييم . - ياتاقان هاي توربين وجا روغني هاي روي موتور را روغن كاري نمائيد وبا دست هر دو فلكه را بچرخانيد تامطمئن گرديد كه مانعي در تكان آن‌ها مو جود نيست . تسمه وفلكه هاي ( مبلغي ) موتور وتوربين بايستي در يك امتداد باشند تا موجب لنگي وساييدگي تسمه و لرزش نشود . در صورت ساييدگي وبريدگي تسمه آن را بده بستان فرمائيد . معمولا ” پمپ هاي آب احتياج به روغنكاري ندارند اما آنها را از جاي خويش بيرون كرده ورسوب اطراف پروانه ها را منزه نمائيد همينطور صافي آن را منزه كرده ودر جاي خويش قرار دهيد . با لبريز كردن تشتك تحتاني از آب وروشن نمودن واتر پمپ اطمينان حاصل نمائيد كه مسير آب در شيلنگ و سه راهه و آب پخش كن ها گشوده است . ناودان هاي پخش كننده ساكن در در پوش ها را پاك كرده تا منافذ آن‌ها گشوده شود . شناور را طوري تهيه و تنظيم فرماييد كه آبي‌رنگ از تشتك يا اين كه روزنه اطمينان روان نشود . هنگام روشن كردن كولر ابتدا به زمان آبادي دقيقه واتر پمپ را روشن كرده تا پوشال ها تر شوند . وقبل از روشن كردن موتور با اهميت كولر براي نخستين دفعه پارچه بزرگي را تر نموده جلوي روزنه ها گرفته تا ذرات زنگ وگرد خاك را به خويش گرفته ومحيط را آلوده نكند . در پايان فصل گرما آب تشتك را خالي كرده وروي كولر را با برزنت بپوشانيد . وشير فلكه آب را بسته وحتي الامكان لوله هاي رابط را جدا فرمائيد . سرويس كولر آبي تهران
فراگيري تخصصي الكترونيك دانلود مقاله‌ها برق الكترونيك دانلود پروژه هاي الكترونيك يادگرفتن بدون‌پول برق الكترونيك 
عيب يابي و تعمير كولر آبي‌رنگ : 
عيب۱ - با زدن كليد ها , الكتروموتور دو بدور وپمپ آب روشن نمي‌شوند . 
علت۱ - فيوز جدا است ويا وخيم شده . 
رفع عيب۱ - ورود و خروج فاز به فيوز را بتوسط فاز متر بررسي فرماييد . در صورتي‌كه به فيوز فاز مي‌رسد امابا جنبش اهرم آن فاز بيرون نميشود , فيوز وخيم شده‌است آن را با فيوزي نيز آمپر خودش بده بستان فرمائيد . 
عيب۲ - با زدن كليد ها الكتروموتور وپمپ آب روشن نمي‌شود . 
علت۲ - در فاز يا اين كه نول حياتي ( سيم رابط ) مشكلي به‌وجود آمده . 
رفع عيب۲ - درصورتي كه در مبدأ داخل كليد برق موجود است , فيوز نيز تندرست است البته به ترمينال كولر برق ۲۲۰ ولت نمي‌رسد , بطور انقطاع سيم ( كابل ) رابط در گير گونه هاي شده‌است . آن را بده بستان نمائيد . 
عيب ۳ - موتور فعاليت مي نمايد البته باد كولر خنك نيست . 
علت ۳ - در كف تشتك آبي‌رنگ نيست . 
رفع عيب۳ - عدم وجود آب يا اين كه كافي نبودن آن ميتواند به رخنه‌ شدن تشتك كولر – نشتنمودن آب از شير اطمينان - تهيه نبودن فلوتر ( شناور ) مربوط باشد . 
عيب۴ - موتور عمل مي نمايد البته باد كولر خنك نيست . 
علت۴ - واتر پمپ فعاليت نمي‌كند يا اين كه شلينگ رابط پاره شده . 
رفع عيب۴ - به كنار كولر برويد وبه پوشال ها توجه كنيد . در‌حالتي كه صداي ريزش آب به گوش نرسيد وهمچنين قطرات آب روان روي پوشال ها رؤيت نشد , مطمئن باشيد در سيستم پمپاژ آب مشكلي به‌وجود آمده . اين عيب قادر است به خويش واتر پمپ ويا پارگي شلينگ مربوط باشد . روزنه ها را گشوده نمائيد تا مورد معيوب را دقيقا ” شناسايي فرمائيد . فساد واتر پمپ قادر است به هر زگرد شدن پروانه ويا نيم سوز شدن موتور مربوط باشد ولي گاها ” ديده ميشود كه واتر پمپ به طور كامل ” تندرست است ولي در سيستم برق رساني به آن اختلال به وجود آمده پيشين از آن كه واتر پمپ را سوخته تلقي نماييد , سيم هاي رابطش را جدا نموده وبتوسط دو سيم ديگر به آن برق ۲۲۰ ولت برسانيد . در شرايطي‌كه فعاليت نكرد وپروانه نيز گريپاژ نيست پس واتر پمپ سوخته است در صورت پاره شدن شلينگ هم آن را بده بستان فرمائيد . 
عيب۵ - موتوركار مي نمايد البته باد كولر خنك نيست . 
علت۵ - رخنه‌ ناودان ها مسدود شده . 
رفع عيب۵ - روزنه ها را از كولر جدا نموده ودر صورت قابليت پوشال ها را هم جدا فرمائيد آن‌گاه شكاف هاي جان دار روي ناودان ها را با جوهر نمك وبرس بشوئيدتا جرم روي حفره ها تماما ” زدوده شود . بعد از آن ناودان ها را با آب كافي بشوئيد تا بوي جوهر نمك به طور كامل ” رفع گردد , آنگاه پوشال ها وشبكه هاي توري را ببنديد و مطمئن باشيد به تهويه قابل قبولي دست خواهيد يافت . 
عيب۶ - واتر پمپ والكتروموتور دو به دور در اكنون كارند ولي خنك كنندگي كولر , كيفيت چنداني ندارد . 
علت ۶ - تسمه تهيه نيست . 
رفع عيب۶ - براي تهيه تسمه مي بايست پيچ هاي اساس الكتروموتور را شل كرد وپايه را طوري جابجا كرد كه تسمه خير شل باشد كه روي مبلغي ها كمانه نمايد ونه آنقدر محكم باشد كه محور را زير تنش قرار داده بوش ويا تاقان ها را حاد نمايد ويا سبب ساز سوختگي موتور گردد . بهترين وضعيت رگلاژ تسمه آن است كه در صورتيكه تسمه را نزديك مبلغي كوچك بوسيله دو انگشت به نيز نزديك كنيم به مقدار يك بند انگشت با نيز مسافت داشته باشند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.