مقايسه سيستم هاي vrf با سيستم هاي داكت اسپليت

۷ بازديد ۰ نظر

- هزينه اوليه 

دستگاههاي داكت اسپليت نسبت به سيستم هاي VRF هزينه نخستين كمتري دارا‌هستند 
- هزينه اجرا و نصب 

هزينه اجرا و نصب سيستم هاي داكت اسپليت كمتر از هزينه اجرا و نصب سيستم هاي VRF است . ولي به هزينه نصب و اجراي سيستم هاي داكت اسپليت مي بايست هزينه شبكه كشي بيش تر شود اين در حالي است كه‌اين اين داستان براي دستگاههاي VRF نيست . 
- مصرف برق 

مصرف برق سيستم هاي VRF كمتر از سيستم هاي داكت اسپليت هست , با اعتنا به متغير بودن جريان مبرد سيستم هاي VRF اعلام ظريف ميزان مصرف برق قابليت پذير نيست البته براي حداكثر ميزان كاركرد دستگاههاي VRF و داكت اسپليت , ميزان مصرف برق دستگاههاي VRF نزديك به 60 % مصرف دستگاههاي داكت اسپليت مي‌باشد . 
- آسايش كاربر

 در سيستم هاي VRF به دليل غيروابسته بودن فضاها اين قابليت و امكان موجود است كه پانل مرتبط با هر محيط به طور غير وابسته روشن و خاموش و هم دماي آن را به ميزان دلخواه تهيه كرد . 
- استقلال فضاها

 در سيستم هاي داكت اسپليت با روشن كردن دستگاه هوا از روش شبكه ها به تمامي محيط ها منتقل شده و قابليت و امكان خاموش كردن دستگاه در يك فضاي يگانه و يا اين كه تهيه دماي دلخواه آن نيست , در حاليكه در سيستم هاي VRF اين قابليت موجود است كه پانل داخلي مرتبط با هر محيط به طور جداگانه روشن و خاموش شده و هم بر روي دماي دلخواهي تهيه گردد . 
- تعميرات و نگهداري 

با اعتنا به منقطع بودن پانل هاي فرنگي دستگاههاي داكت اسپليت , اين دستگاه ها نسبت به سيستم هاي VRF استهلاك كمتري دارا‌هستند , همينطور در صورت حاد شدن يك يا اين كه تني چند از پانل هاي فرنگي ساير دستگاه به كار خويش ادامه ميدهد در حاليكه در سيستم هاي VRF با از كار افتادن پانل فرنگي كاركرد همگي پانل ها ي داخلي متوقف مي شود . 
- تعداد پانل خارجي 

به كار گيري از سيستم هاي VRF موجب كاهش تعداد پانل هاي فرنگي و زيباتر شدن نماي ساختمان مي شود . 
- طول و ارتفاع لوله كشي 

سيستم هاي VRF قابليت و امكان لوله كشي در حين و طول هاي بالا را دارا مي‌باشند در حالي كه‌اين ميزان در سيستم هاي داكت اسپليت محدود است . معمولا سيستم هاي داكت اسپليت دارنده 50 متر ارتفاع كل لوله كشي و30 متر لوله كشي در طول هستند , در حاليكه اين اعداد براي سيستم VRF خيلي بيشتر است 
- فضاي اشغال شده

در اثر اجراي دستگاه ها شبكه كشي صورت گرفته در سيستم هاي داكت اسپليت فضاي متعددي را اشغال مي نمايد در حاليكه اين دستور در سيستم هاي VRF حذف مي شود . داكت اسپليت ال جي داكت اسپليت ها يكي پركاربرد ترين سيستم هاي تهويه مطبوع در عالم ميباشند . اين توليدها دارنده تنوع ظرفيتي بالايي بوده و به راحتي مي توان از آن ها در هر دسته ساختماني به كارگيري نمود . يكي‌از شناخته شده ترين توليدها دراين مورد داكت اسپليت ال جي است . در ايجاد داكت اسپليت LG از به روزترين رشته آوري هاي صنعت تهويه ي مطبوع مستعمل شده‌است . اين جنس در گنجايش هاي متعدد از 18000 تا 200000 بي تي يو به بازار عرضه شده‌است و شما ميتوانيد با به كارگيري از آن ها به راحتي سرمايش و گرمايش ساختمان خويش را تامين فرماييد . 
داكت اسپليت هاي ال جي يك كدام از پرفروش ترين محصول ها تهويه مطبوع در جهان مي‌باشند و به كارگيري از آن‌ها ميتواند براي ساختمان مزاياي اكثري به همراه داشته باشد . داكت اسپليت LG به طور پيشفرض به مراد تامين سرمايش ساختمان ساخت شده‌است ولي مي توان با نصب كويل گرم , از اين متاع در فصول سرد سال تحت عنوان گرماساز به كار گيري نمود . بعدها و وزن داكت اسپليت ال جي طوري پباده سازي شده كه به راحتي بتوان آن را بصورت افقي در سقف كاذب ساختمان قرار بخشيد . اين مال به دليل عملكرد و بازدهي مطلوب امروزه سهم متعددي از بازار جهاني را به خويش اختصاص داده است اين جور از داكت اسپليت دارنده معايب مضاعف مقداري است . 
به كارگيري از داكت اسپليت ال جي ميتواند مخارج مرتبط با مصرف برق براي تهويه ي ساختمان را تا 60 % كم كند . اين توليدات عمدتا از ديد مصرف انرژي در منزلت ي A قرار گرفته اند . داكت اسپليت ال جي در تحت گروه ي سيستم هاي تهويه ي مطبوع مركزي قرار مي‌گيرد كه در آن يك واحد هواساز , هواي داخلي را تهويه كرده و بوسيله شبكه هاي درنظرگرفته شده در سقف كاذب , آن را به همگي فضاهاي داخلي ساختمان انتقال مي‌دهد . بدين ترتيب با به كار گيري از يك داكت اسپليت با گنجايش مطلوب , ميتوانيد كليه فضاهاي داخلي ساختمان را به صورت يكنواخت تهويه فرمائيد . 
بخش هاي داكت اسپليت ال جي داكت اسپليت ال جي از دو بخش غير وابسته تشكيل‌شده كه هرمورد در كاركرد دستگاه نقش معيني دارا‌هستند . يوينت داخلي ( هواساز ) هواي داخلي ساختمان را از محل ورود اخذ كرده و بعداز غربال كردن , آن را به وسيله ي حرفه از روي كويل هاي دستگاه عبور مي‌دهد تا دماي آن را تهيه كند . اين هوا بعد از تغيير و تحول دما به درون شبكه ها سوق‌دهي مي شود . 
يونيت داخلي توسط ي لوله هاي رفت و رجوع سيال مبرد به يونيت فرنگي متصل شده‌است . هر چه ارتفاع لوله كشي مجاز ميان اين دو يونيت بيشتر باشد , آزادي كار براي نصب اين يونيت ها در مكان هاي متفاوت ساختمان بيشتر خواهد بود . يكي‌از مهم ترين برتري هاي داكت اسپليت ال جي به نسبت ديگر توليدها , ارتفاع مجاز لوله كشي طولاني در ميان يونيت هاي داخلي و فرنگي هست . حداكثر ارتفاع مجاز لوله كشي در داكت اسپليت ال جي 50 متر ميباشد و حداكثر تغيير‌و تحول طول درين توليدها 30 متر است . بدين ترتيب شما ميتوانيد يونيت فرنگي داكت اسپليت ال جي را در پاركينگ , پشت بام و ديگر نقاط فرنگي ساختمان قرار دهيد . 
يونيت فرنگي داكت اسپليت ال جي وظيفه داراست در سيكل تبريد , گرماي سيال مبرد را به خارج انتقال داده و آن را براي سيكل بعدي فراهم كند . يونيت فرنگي معمولا در خنك ترين مكان بيرون از ساختمان نصب مي شود . نصب كردن داكت اسپليت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.