دلايل نم و رطوبت سقف و ديوار چيست؟

۱۶ بازديد ۰ نظر

همواره يكي‌از نگراني هاي ساكنين منزل به نم و رطوبتي كه شايد از ديوارها و سقف نفوذ نمايند , مربوط مي شود . درپي به راهكارهايي اشاره ميكنيم كه ميتوانيد تا حد قابليت با اين پديده رويا رويي نمائيد . رفع رطوبت
براي شستن ديوارها از آب بسيار به كارگيري نكنيد بعضي از اشخاص براي منزه شدن ديوارها در عصر هاي كوتاه زمان ديوارهاي منزل را مي شورند . همينطور از ماده هاي شوينده هم به كار گيري مي نمايند . اين دو ادله موجب از في مابين رفتن رنگ ديوار و از سمت ديگر نفوذ آب به درون ديوار و ساخت نم و رطوبت ديوارها مي شود . 
خرقه هاي تر را سريعتر كم آب فرماييد با اعتنا به معاش در سوئيت و فقدان محيط براي كم آب كردن جامه ها , بخش اعظمي از خانم هاي منزل بدون چاره ميگردند تا لباسهاي خويش را در منزل كم آب نمايند . دقت داشته باشيد كه خرقه هاي تر بيشتراز حد بر روي بند در درون سوئيت نمانند . 

نم و رطوبت را كم نمائيد ميتوانيد در ساعاتي از روز در و پنجره هاي منزل را گشوده فرمائيد تا هواي نو در منزل جريان پيدا نمايد و در حالتي كه وسايل ارتقا رطوبت درخانه به كارگيري مي‌كنيد ميزان به كار گيري را كاهش دهيد . 

دقت و مبادرت مطلوب به هنگام ديدن لكه هايي بر روي سقف يا اين كه ديوار نم و رطوبت معمولا به طور توليد لكه هايي بر روي ديوار خويش را نشان ميدهد . براين اساس خوبتر است به محض ديدن لكه ها و يا اين كه ترك هايي بر روي سقف و ديوار خانه خويش سريعا با كارشناس ذي‌ربط تماس حاصل نماييد . 

تاسيسات لوله كشي اختلال داشته باشد . در برخي مورد ها به دليل نقص در انجام لوله كشي ساختمان در بخش هاي متفاوت منزل , شاهد پيدايش نشتي هستيم . سيستم تخليه فاضلاب , وان خزينه , دستشويي , سينك ظرفشويي و غيره قادر است در گير خلل شده و در همه اين مناطق رطوبت و نم توليد گردد . واجب است تا اهل رشته نسبت به بر طرف نمودن اختلال اقدامات حتمي را صورت دهد . 
نشتي بر اثر پارگي لوله آب بعضي وقتها نم و رطوبت ناشي از تركيدن لوله هاي آب هست كه در بيشتر مواقع بوي نم هم در منزل توسعه و گسترش مييابد . مجموعه نوين منزل با صادر كردن نيروي كارشناس دراين مورد قادر است به شما در شناسايي منشا نشتي ياري دهد و نسبت به تعمير آن اقدامات اضطراري را انجام دهد . 

عايق كاري ساختمان خلل داراست در بخش اعظمي از موردها علت نم و رطوبت وجود رخنه‌ يا اين كه مشكلي در عايق يا اين كه ايزوگام گرمابه , آشپزخانه , سرويس بهداشتي مي‌باشد . بدين ترتيب ضروري است تا كارشناس ذي‌ربط با مشاهده و آزمايش نمودن عايق و ايزوگام نسبت به رفع فساد هر قسمت مبادرت نمايد . 
شايد نقص‌ نم و رطوبت از نشت و پارگي لوله آب ساختمان باشد 
احتمالا در بخشي از ساختمان شما يا اين كه ساختمان همسايگان شما پارگي لوله پيش آمده و سبب توليد رطوبت شده باشد . نشت آب به عبارتي چيزي است كه مي بايست به شدت نگران آن باشيد . چون يك كدام از عارضه ها تخريب ساختمان ها , پارگي لوله و نشت آب است . چه بسا شايد نشت آب مضاعف جزئي باشد البته به مرور زمان , به‌تدريج به طور رطوبت و نم جذب ديوارها و همينطور اساس ساختمان شده و در شرايطي‌كه سبب تخريب ساختمان نشود حتما به گچ ديوارها و سقف ساختمان صدمه زده و در مواقعي منجر ساخت بوي نم و رطوبت در كل خانه خواهد شد . همياران كارآزموده ما براي حصول اطمينان از فقدان نشت آب يا اين كه پارگي لوله , از دستگاه منحصر نشت ياب آب به كارگيري مي نمايند . بوسيله اين دستگاه مي توان تشخيص بخشيد كه آيا در ساختمان شما يا اين كه همسايگان شما , پارگي لوله پيش آمده است يا اين كه خير .

احتمالا نقص‌ نم و رطوبت ساختمان از آب باران باشد در مواقعي نيز شايد هيچ نشتي در ساختمان , سوئيت و منزل شما رخداد نيفتاده باشد . احتمالا علت رطوبت ساختمان از آب باران باشد . به محض استارت فصل بارش در مملكت , موردها متعددي از توليد رطوبت در منازل گزارش مي شود . آب باران احتمال دارد به هر نحوي به خانه شما رسيده باشد . با اعتنا به سيال بودن آب , گاها جستن منشا و استدلال ساخت رطوبت در ساختمان زياد اختلال مي شود . كه يافتن محل رسوخ آب باران به خانه و روش رفع اين خلل نيازمند تجربه و مهارت است كه با اعتنا به فراوان بودن تعداد اين مورد ها , همياران ما تجارب متعددي در اين مورد كسب كرده اند . 
احتمال دارد تاسيسات لوله كشي ساختمان اختلال داشته و سبب ساز توليد نم و رطوبت منزل شده باشند در مورد ها متعددي , وجود نقص در تاسيسات لوله كشي منزل سبب بوجود وارد شدن نم و رطوبت در ساختمان و منزل مي شود . گونه هاي در سيستم لوله كشي فاضلاب خانه , غلط در كارگذاري روشويي , سيفون تخليه فاضلاب لباسشويي , نقص در سيستم تخليه فاضلاب وان گرمابه , سيستم تخليه دستشويي , سينك ظرفشويي و هزاران گونه هاي ديگر كه احتمال دارد در هرجايي از تاسيسات ساختمان بوجود آمده باشد . 
احتمالا عايق كاري ساختمان منجر ساخت نم و رطوبت ديوار منزل شده باشد حدس اوليه بخش اعظمي از همشهريان اين است كه احتمالا ايزوگام و عايق سرويس بهداشتي يا اين كه خزينه يا اين كه آشپزخانه يا اين كه سقف ساختمان ترك شده و سبب ساز ساخت رطوبت و نم مي شود كه‌اين حدس در موردها متعددي سبب ساز مي شود همشهريان با شخصيت مبادرت به تخريب نصيب هايي از ساختمان نمايند . البته بعداز يافت كردن برهان داراي اهميت ساخت نم و رطوبت از اين عمل پشيمان شوند . آري در بخش اعظمي از مورد ها وجود نقص در ايزوگام , قيرگوني و عايق هاي گوناگون ساختمان منجر نم و رطوبت مي شود البته خوب تر است پيشين از تخريب سرويس بهداشتي , خزينه يا اين كه آشپزخانه منزل خويش , به دليل پيدا شدن نم و رطوبت متمركز گرديد يا اين كه از كارشناس اين فرمان ياري بگيريد . 
هزاران استدلال براي توليد نم و رطوبت در ساختمان و منزل موجود است هزاران خط مش فعاليت و راه‌حل براي رفع نم و رطوبت در ساختمان موجود هست 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.