دفن و پردازش پسماندهاي عمراني و ساختماني

۱۰ بازديد ۰ نظر

 
از اولِ ده سال 1340 پسماند هاي شهر تهران به دره‌اي در آبعلي منتقل شده و در‌اين محل سوزانده ميشد . عمليات سوزاندن پسماند از سال 1356 در‌اين محل متوقف و از آن پس پسماند در‌اين محل دفن شويد . بدليل قربت از مكان به رودخانه و آلودگي هاي زيست‌محيطي ناشي از دفن پسماند در محدوده راءس دفن و با دقت به ضرورت محافظت محيط زيست به امر معاونت متشخص وقت سرويس ها شهري شهرداري تهران از شش ماهه دوم سال 1369 دفن پسماند در گود آبعلي ممنوع شد . از اولِ بهره برداري تا توقف دفن پسماند حدود50 تا60 درصد پسماندهاي شهر تهران كه بيشتر آن ها مرتبط با 13 حوزه‌ تهران بود در اين جا دفن شويد . از نصفه دوم سال 1369 تا به امروز از راس پردازش و دفع آبعلي فقط جهت دفع پسماندهاي ساختماني و عمراني توليدي شهر تهران به كارگيري ميشود . به خواسته پرهيز از هدر رفتن مصالح ساختماني و با انگيزه كاهش ميزان دفن و ساخت مرجع درآمد , در محل گود آبعلي , امكانات اضطراري جهت بازيافت شن و ماسه از خاك و نخاله با گنجايش اسمي 120 هزار بدن در سال مورد افتتاح قرار گرفته است . 
مراكز دفع پسماندهاي ساختماني و عمراني در شهر تهران 
گودهاي ثابت : 
مجتمع پردازش و دفع آبعلي : بنا شده در جاده آبعلي , جنب توقفگاه كمپاني اتوبوسراني 
مجتمع پردازش و دفع آبعلي مطرح ترين راس دفع پسماندهاي ساختماني و عمراني شهر تهران است 
كهن ترين راس دفع اين جور پسماندها در شهر تهران ميباشد . اين راس تحت عنوان يك نقطه قوت براي مدير پسماندهاي ساختماني و عمراني شهر تهران است . حمل نخاله شمال تهران
مجتمع پردازش ودفع آرادكوه ( كهريزك ) : كيلومتر 23 جاده ديرباز تهران - قم 
پس از مجتمع پردازش و دفع آرادكوه , مجتمع آرادكوه مهمترين راس دفع اين جور پسماند ها در تهران است , اين راس به طور روزمره پذيراي پسماندهاي ساختماني و عمراني پهنه جنوب شرق تهران است . 
گودهاي متغير : 
گودهاي متغيير بسته به نياز مراجعين و موقعيت متفاوت , به طور موقتا و تا لبريز شدن گود متبوع جهت دفع پسماندهاي ساختماني و عمراني شهر تهران مورد استعمال قرار مي‌گيرند . 
مجتمع پردازش و دفع محل كار معاونت سرويس ها شهري و رئيس پسماندهاي ساختماني و عمراني دفتر كار معاونت مكانيزاسيون سرويس ها شهري اداره مدير پسماند در خيابان شوش واقع شده‌است . 
اهم فعاليت هاي اين دفتر عبارت است از : 
حمل آشغال از پايانه هاي يازده گانه انتقال مياني به مجتمع پردازش و دفع آرادكوه تامين خودروهاي سرويس ها شهري ما يحتاج بخشها و سازمانهاي تابعه شهرداري تهران با اعتنا به تجهيزات جان دار انجام پروژه هاي عمراني تامين ادوات و امكانات موردنياز ستادهاي برف روبي يكي سيستم هاي گردآوري پسماند همگاني در عالم سيستم گردآوري با ظروف اثبات مي‌باشد كه خويش مشتمل بر بارگيري مكانيكي وبارگيري دستي است كه مسلما ( استعمال ازسيستم مكانيزه ( بارگيري مكانيكي و استقرار مخازن ) علاوه بركاهش مخاطرات بهداشتي موجب فايده وري وراندمان بيشتر فعاليت ميشود . از انتهاي سال 1383 بمنظور ارتقاي گردآوري پسماندهاي خانگي با استعمال از اين سيستم در شهر تهران اجرا شويد . 
در خرداد سال 1389 طبق امر معاونت سرويس ها شهري و به مراد نيل به هدف ها طرح مكانيزاسيون سرويس ها شهري و ارتقاي كيفي وبهبود محيط زيست شهري , گسترش استوار و باصرفه سازي سيستم هاي گردآوري موادزايد جامد قابل بازيافت وساير پسماندهاي كم آب و غير ارگانيگ و تطبيق آن با روشهاي نوين مدير شهري در امر تجميع پيمانكاران مكانيزه سرويس ها شهري و پيمانكاران بازيافت و درراستاي انجام هرچه درست ترتفكيك پسماند وبا دقت به موفقيت طرح مكانيزاسيون گردآوري پسماندها كم آب در بيشتر كشورهاي توسعه يافته ( طرح تلفيق سيستم تفكيك در مبدا به روش سرازير و سيستم مكانيزه گردآوري با استقرار مخازن ) با انگيزه تجميع پيمانكاران تنظيم و تدوين كردن شويد و به مراد تسهيل در شركت كردن بيشتر شهروندان در تفكيك و جداسازي پسماندهاي كم آب از خيس , طرح ريزي نصب و استقرار مخازن در فرمان عمل اداره مدير پسماند و بخش ها 22 گانه قرار گرفت . 
بخش اعظم كار هاي محل كار مدير مكانيزاسيون سرويس ها شهري ( واحد تميزكاري و پاكيزه سازي ) اداره رئيس پسماند عبارتند است : 
1 - انجام عمليات ريزمتره نواحي 123 گانه تهران با نظر تغييرات احجام انجام يافته در حوزه هاي شهرسازي , عمراني , ترافيك و سرويس ها شهري و آپ تو ديت رساني احجام سرويس ها شهري نواحي و بخشها به تفكيك به جهت اصلاح ارزيابي تلاش پيمانكاران در نواحي شهر تهران . 
2 - انجام عمليات روزمره بازديد و طغيان بصورت تصادفي از حالت مورد هاي سرويس ها شهري در نواحي يك ناحيه به وسيله كارشناسان و ناظرين خوب ستاد به عنوان پيام 35 - 2 و تصويربرداري از نقاط ضعف و قوت كاركرد عامل ها اجرايي سرويس ها شهري ناحيه و مدل بندي و ارسالي گزارشات بصورت بولتن مستند به شهرداران با شخصيت بخشها به جهت رفع نقاط ضعف همت نواحي . 
3 - بكارگيري ناظرين خوب ستاد در نواحي بخش ها همجوار جهت بررسي جور سعي مورد هاي سرويس ها شهري بخش ها و نواحي با اعتنا به حالت فرهنگي و جغرافيايي آنان و رعايت اين كه هر ناظر حداكثر تحليل 5 حيطه را برعهده داشته باشد . 
4 - انجام تغيير و تحول نظام طومار قراردادها با رعايت شيوه تازه انجام درست مكانيزاسيون عمليات سرويس ها شهري در نواحي شهر تهران . 
5 - بستر سازي حتمي به جهت درجه بندي پيمانكاران و انجام فرايند مناقصه و جذب پيمانكاران تازه داراي شرايط با رعايت احجام و ريزمتره ها و انتخاب نظارت خودرو آلات و نيروي انساني براساس آن‌ها در نواحي 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.