آيا مي‌دانيد به چه روشي مي توانيد پايه هاي ( C , R , S ) را در كمپرسور كولر گازي پيدا كنيد ؟

۴ بازديد ۰ نظر

 آموزش جستن مبنا هاي ( C , R , S ) در كمپرسور كولر گازي

 Compressor terminal Air conditioning 

روز جاري در ديجي تعميرگاه قصد داريم شيوه جستن سوكت ( C , R , S ) را در كولر گازي بيابيم اين فعاليت به دليل جايگزاري صحيح سوكت ها براي راه‌اندازي كمپرسور زياد كليدي بوده كه در صورت جابجا زدن اين سوكت ها به كمپرسور سبب سوختن كمپرسور خواهد شد براي اين‌كه شما بتوانيد سيم‌پيچ رانينگ ( R ) شروع ( S ) و مشترك ( C ) را در كمپرسور كولرگازي پيدا نمائيد ميتوانيد به روش‌هاي تحت اين عمل را انجام داده كه فرايند آن به شرح پايين است . 


آزمايش كمپرسور جهت مطمئن شدن از تندرست بودن آن 
۱ - قبلي از استارت هر كاري بايستي برق سيستم را كاملاً انقطاع فرماييد و از انقطاع بودن آن مطمئن گرديد 
۲ - بايستي سيستم را ارزيابي فرماييد و مطمئن گرديد كه اورلود سيستم عمل‌نكرده باشد براي اين عمل بايستي با دست كمپرسور را لمس نماييد و از سرد بودن آن مطمئن گرديد زيرابه استدلال اين كه اورلود بر روي مسير مشترك يا اين كه C بسته‌شده باشد در حالتي كه كار نمايد اين مسير را جدا مي نمايد 
۳ - بايستي از تندرست بودن سيم‌پيچ مطمئن گرديد براي اين فعاليت بايستي رابطه تك‌تك سوكت ها را با بدنه كمپرسور برسي فرمائيد و مطمئن گرديد كه هيچ‌كدام از اين سوكت ها به بدنه راه و روش ندارد چنانچه غيرازاين باشد كمپرسور سوخته و نياز به ردوبدل دارااست و اين‌كه كليه اين سوكت ها بايستي به نيز روش دهند نمايندگي تعميرات كولر گازي كرير 
روش به چنگ آوردن رانينگ , آغاز و مشترك كمپرسور ( C , R , S ) بعدازاينكه از سلامت بودن كمپرسور مطمئن شديد به‌وسيله اهم‌تر هر سه سوكت را دوبه‌دو نظير صورت تحت به نيز با سختي اهم‌سنج آمپرمتر ميزان مي گيريد بعداز آزمايش دوبه‌دو تمام سوكت ها سه تا به دست مي آوريم نظير تصوير تحت . 
كشف كردن سوكت رانينگ كمپرسور 
به‌وسيله اهم‌متر دوبه‌دو پايه‌هاي كمپرسور را اهم گيري مي كنيم بزرگ‌ترين عدد مرتبط با مقاومت ميان دوپايه R , S است درنتيجه اساس باقيمانده اساس مشترك يا اين كه به عبارتي سوكت C است بعداز دريافت كردن اساس مشترك ( C ) آن را با دوپايه ديگر يك‌به‌يك اهم گيري ميكنيم آن پايه‌اي كه مقاومتش با مبنا مشترك كمتر است سيم‌پيچ با اهميت يا اين كه به عبارتي ( R ) است و آن پايه‌اي كه مقاومتش با مشترك بيشتر است سيم‌پيچ شروع يا اين كه به عبارتي ( S ) است . 
قابل ذكر است كه در بيشتر كمپرسورها شما دو نشانه MAIN , و SUB را مشاهده ميكنيد كه در اختصار سيم‌پيچ ( C - R ) را سيم‌پيچ با اهميت يا اين كه ( MAIN ) و سيم‌پيچ ( C - S ) را سيم‌پيچ كمكي با ( SUB ) اسم گزاري مينمايند . 

فراگيري بده بستان كمپرسور اسپيلت ( كولر گازي ) نشست سوم 

طرز بده بستان كمپرسور كولر گازيشستن سيكل كولر گازي توسط ازت گذشته از فراگيري بده بستان كمپرسور اسپيلت نوبت به شستشوي سيكل كولر گازي مي رسد شما بايستي كليه سيكل كولر گازي را گذشته از نصب كمپرسور شستشو داده تا از كيپي و كثيف بودن آن مطمئن گرديد چون علت فساد يا اين كه سوختن بيشتر كمپرسورها فاسدشدن روغن به عارضه ها متفاوت است ( نصب نكردن تله روغن وكيوم نكردن و … ) كه منجر كيپي در نقاط متفاوت شير برقي شده و منجر سوختن كمپرسور ميشود اين روغن فاسد در تمام سيكل پخش‌شده و گهگاه به نصيب الكترونيكي كمپرسور رويه پيدا مينمايد كه فراوان سياه شده كه اصطلاحاً لجن ميگردد . 
شما از دو رويكرد حاذق به شستشو سيكل ميباشيد 
رويه نخستين شستن سيكل كولر گازي ( اسپيلت ) با ازت 
اين‌شيوه كه يك‌راه علمي و جهاني است كه در همگي جاي عالم براي شستشوي سيكل تهويه مطبوع از آن به كار گيري مي‌گردد شستن سيستم با ازت است كه به‌وسيله فشار بالاي ازت سيستم را از هرگونه روغن فاسد خالي ميكنيم اين شايسته ترين راهي است كه شما از سالم سيستم خويش مطمئن ميشويد 
منش دوم شستن سيكل كولر گازي به‌سرعت R22 
اين را ه اگر‌چه كه اصلاً روش صحيح و اصولي نيست و در صورت عدم تحميل به‌هيچ‌وجه سفارش نمي شود شستن سيستم تخت گاز R22 است اما در صورتي ناچار بدين فعاليت گرديد انجام آن براي سيستم از انجام ندادن آن خوبتر است 
هم اكنون چرا سيكل كولر گازي را نبايد با‌گاز R22 شست ؟ 
شما به سه عامل نبايد سيكل كولر گازي را تخت گاز R22 شستشو دهيد 
اين گاز براي محيط‌زيست زيان آور بوده و با اين فعاليت اندازه قابل توجيهي از آن در سيستم رها خواهد شد اثر پاك‌كنندگي آن نظير ازت نبوده و سيستم را به‌كلي تميز نخواهد كرد ازلحاظ هزينه به مقرون صرفه نيست نكته دوچندان با اهميت و حياطي : گذشته از استارت به شستن سيستم حتماً و حتماً و حتماً اين فراگيري را بخوانيد احتمال دارد معاش شما هم درخطر باشد 
فراگيري شستن سيكل كولر گازي توسط ازت 
به يادگرفتن برمي‌گرديم هنگامي كه سيستم گشوده است و كمپرسور روي فعاليت بسته نشده است مي توانيد يك‌بار مبادرت به شستن سيستم پنل داخلي ولوله‌هاي آن كرده و يك‌بار مبادرت به شستن كندانسور ولوله‌هاي بيروني فرمائيد . 
براي اين عمل مي بايست يك مغزي و والف به رمز لوله رفت وصل كرده و كپسول ازت را به آن متصل فرمائيد و با مفتوح كردن ازت و وارد آوردن فشار به سيستم همه روغن جان دار در پنل داخلي از لوله بازگشت بيرون شود توجه داشته باشد كه‌اين فعاليت را چند دفعه هر توشه باكم و دوچندان كردن فشار ازت انجام دهيد تا كاملاً روغن لجن شده خارج كشيده شود 
پس از شستشوي سيكل داخلي نوبت به كندانسور ميرسد كه شما ميتوانيد با وصل كردن گاز ازت به كندانسور نظير شستن اواپراتو كار فرمائيد با اين تفاوت كه فشار كمتري براي شستن سيكل كندانسور واجب است . تعميرات كولر گازي مشهد
يادگرفتن شستن سيكل به سرعت R22 
همان‌طور كه در صدر اشاره شد اين روش پيشنهاد نمي شود و تنها براي بالا بردن داده ها شما گفته خواهد شد درين روش تمام فرآيند نظير روش شستن سيكل با ازت انجام ميشود با اين تفاوت كه شما بايستي يك بطري توزن تهيه‌كرده و پيشين از شستن سيكل در سيكل طولاني تر فرمائيد 
به دليل فشار كم‌گاز R22 نياز است كه توزن تا حدودي روغن را حل كرده تا در بيرون شدن آن تصريح شود 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.