در مورد كولر گازي كم مصرف يا اينورتر چه مي دانيد؟

۱۱ بازديد ۰ نظر

نصب كولر گازي در تهران
در ساليان اخير با دقت به گرم شدن بيشتراز حد هوا در فصل‌تابستان , به كار گيري از كولر گازي در سرزمين ما ارتقا يافته است . از سوي ديگر كولر گازي وسيله اي پرمصرف است و سبب ساز ارتقا ديده گير هزينه ي ماهيانه قبض برق مي شود . تا كنون اقدامي براي كاهش شايان توجه در مصرف برق كولرهاي گازي انجام نيافته است . با انجام عمل هايي همچون گزينش تكنولوژي درست , نصب , تعمير و مراقبت منظم و عايق كاري ساختمان مي توان در مصرف برق صرفه جويي كرد . يكي شاخص ترين تكنولوژي ها كولر گازي كم مصرف يا اين كه به عبارتي كولر اينورتر است . اين تكنولوژي سبب صرفه جويي ۳۰ تا ۵۰ درصدي در مصرف برق مي شود . 
در‌اين مقاله دانستني هايي درباره ي ساختار , روش تشخيص و مزاياي كولر گازي كم مصرف ابلاغ مي شود . 
دانستي هايي راجع‌به كولر گازي كم مصرف يا اين كه اينورتر

 ساختار كولر گازي كم مصرف يا اين كه اينورتر يك سيستم تهويه هواي مطبوع معمولي هنگامي اندازه دماي هوا از اندازه معيني بيشتر شود , آغاز به خنك سازي مي نمايد و هنگامي كه دماي هوا از ميزان مشخص كمتر شود , استارت به گرمايش مي نمايد . در بنا شده در درين حالت بدور موتور اثبات ميماند و تهيه و تنظيم دما با روشن و خاموش شدن موتور انجام ميگيرد . اين روند نيازمند صرف انرژي فراوان و هزينه بر است . 
در تكنولوژي كولر گازي كم مصرف , در اختيار گرفتن دما با در دست گرفتن به دور موتور در كمپرسور انجام مي شود . در اين صورت موتور نيازي به روشن و خاموش شدن ندارد . اين تكنولوژي سبب ساز كاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدي مصرف انرژي مي شود . 
براي ابلاغ خوبتر ساختار كولر گازي كم مصرف از يك نمونه استعمال ميكنيم . شخصي را در لحاظ بگيريد كه مي‌خواهد يك فاصله مشخص و معلوم را طي نمايد . در حالتي‌كه اين فرد آغاز به دويدن تند نمايد , پس از مدتي ناچار به توقف و استراحت مي شود . بعداز استراحت هم مجدد استارت به دويدن پرسرعت مي نمايد و بعد از طي مسافتي مجدد خسته مي شود و مي ايستد . اين دويدن سرعت بالا و استراحت پشت سرهم نحوه فعاليت كولرهاي معمولي است . 

مقابل شخصي را در لحاظ بگيريد كه با سرعت اثبات و يكنواخت اين مسير را طي مي نمايد . بديهي است كه فرد دوم انرژي بيشتري را ذخيره كرده و خسته نميشود . ساختار كولر گازي كم مصرف هم اين چنين است . 

تهيه به دور موتور در كولر گازي كم مصرف با روش پايين انجام ميگيرد . 
دو گونه آهنربا موجود هست . آهنرباي دايمي خويش به خويش خواص آهنربايي دارااست و جهت قطب هاي آن هم اثبات است و تغيير تحول نمي‌كند . مقابل آهنرباي الكتريكي با برقراري جريان برق تبديل به آهنربا مي شود و در‌حالتي كه جهت عبور جريان تغيير تحول نمايد , جاي قطب هاي اهنربا هم جابجا مي شود . در ساختار كولر گازي كم مصرف از آهنرباي الكتريكي به كارگيري مي شود . زماني جهت جريان الكتريكي در آهنربا عوض ميشود , ربايش في مابين قطب هاي ناهمنام و دافعه دربين قطب هاي همنام منجر تهيه و تنظيم و بده بستان بدور موتور مي شود . 

روش تشخيص كولر گازي كم مصرف يا اين كه اينورتر 
با اعتنا به بازار داغ اين كولرها متأسفانه اكثري از اشخاص فرصت طلب مبادرت به كلاه‌ برداري از مشتريان كرده و كولر گازي‌ هاي معمولي را به‌جاي كولر گازي اينورتر به مشتري مي‌ فروشند كه علاوه بر كيفيت ذيل اين كولرها , هزينه بيشتري را هم از مشتري اخذ مي‌ نمايند . 
مطمئن‌ ترين منش خريد از مركز ها داراي اعتبار و دارنده گارانتي داراي اعتبار است معمولاً صورت كولرهاي اينورتر فراوان شيك و بوده و دارنده بسته‌ بندي قابل‌قبول است كولر گازي اينورتر به سرعت R410a و كولر گازي معمولي به سرعت R22 فعاليت مي نمايد . اين داده ها روي برچسب دستگاه ثبت‌ مي شود . در هنگام خريد حتما داده ها روي برچسب دستگاه را مطالعه نمائيد . يكي ديگر از راه‌ هاي تشخيص كولر گازي اينورتر آمپر مصرفي زير اين كولرهاست كه روي برچسب فني آن درج مي شود . معمولاً كولرهاي اينورتر ۱۸ هزار مصرفي متساوي ۷ آمپر داشته كه در كولر معمولي اين مصرف به ۱۰ آمپر نيز مي‌ برسد . شيوه پايان تشخيص كولرگازي اينورتر از طرز آمپر مصرفي آن‌ است . چنانچه با يك آمپرمتر كلمپ مصرف آمپر آن‌ را مقدار بگيريد هميشه در حالا تغيير‌و تحول است مثلاً ۶ يا اين كه ۵ يا اين كه ۳ يا اين كه ۷ . اما كولر گازي معمولي يك آمپر اثبات رانشان مي‌ دهد مثلاً روي ۱۰ ثابت‌ شده و مضاعف بالا ذيل نمي‌ شوند . مزاياي كولر گازي كم مصرف يا اين كه اينورتر كولرهاي گازي كم مصرف پنج مزيت اكثر در مقايسه با كولر هاي گازي معمولي دارا هستند كه به دنبال آنها‌را ابلاغ ميكنيم . 
۱ ) سازش با محيط زيست 

در دست گرفتن بدور موتور درين كولرها سبب مصرف كمتر انرژي مي شود و متعاقبا آلودگي زيستي كمتري هم ساخت مي شود . 
۲ ) مقرون به صرفه 
موتور اين كولرها در تمامي زمان ها با تمام توان خودكار نميكند . در بدور موتور ذيل , انرژي كمتري بوسيله دستگاه مصرف مي شود و درنتيجه هزينه برق مصرفي كاهش مي‌يابد . 
۳ ) سعي بدون صدا 

موتور اين كولر ها به طور پيوسته روشن و خاموش نميشود . اين وضعيت سبب ساز همت بي سروصدا مي شود . 
۴ ) ارتفاع قدمت بيشتر 
تكنولوژي به عمل رفته در‌اين كنوع از كولرها , علاوه بر كاهش مصرف انرژي , قدمت دستگاه را هم ارتقاء ميدهد . 
۵ ) سرمايش و گرمايش سرعت بالا 

در اولِ عمل , موتور كولر گازي كم مصرف , با توان متعددي آغاز به فعاليت مي نمايد تا سريعا دما را به ميزان مناسب برساند . بعداز آن به دور موتور كاهش مي‌يابد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.