تصفيه فاضلاب با فناوري نانو

۸ بازديد ۰ نظر

باز كردن چاه
افزايش جمعيت دنيا و كاهش منابع آب آشاميدني , در نتيجه افزايش آلودگي هاي زيست محيطي , منجر شده‌است تامين آب بهداشتي مورد نياز مردمان به يكي از مشكلات اساسي عالم روز جاري تبديل شده و مشاجره تصفيه فاضلاب صورت جديدي بخود بگيرد . 
تصفيه فاضلاب پژوهشگران در پي گسترش روش مخصوص به فردي براي تصفيه فاضلاب ميباشند كه سواي به كارگيري از مواد شيميايي گران قيمت , كيفيت آب را در مقايسه با روش هايي كه اكنون مورد استعمال قرار مي گيرند , به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد اعطا كرد . آخرين تراز تصفيه فاضلاب , حذف جان داران بسيار ريز است اكنون از كلر تحت عنوان ماده ضدعفوني كننده به كار گيري مي شود . ولي در اين صورت حتي بعداز تصفيه نيز تركيبات ارگانيك زيادي در آب وجود خواهد داشت . كلر جان داران ريز را از آب حذف مي نمايد . البته با آلاينده هاي ارگانيك برخورد مي دهد و توليدات جانبي تجزيه ناپذير و سمي توليد مي نمايد كه نمي توان آن‌ها را از آب حذف كرد . انتقال اين مواد به محيط زيست و به كار گيري از آن‌ها در كشاورزي وصنايع ديگر ميتواند مشكلات بهداشتي خطرناكي ايجاد نمايد . 
تصفيه منزل تصفيه فاضلاب به ياري نانو كاتاليزور نوري مي تواند جايگزين سومين سطح تصفيه يعني ضدعفوني با كلر شود تا جان داران و تركيبات آلي را هم زمان حذف و فاضلاب را به يك منشاء آب مطلوب تبديل نمايد . به صورت طبيعي جانداران ريز , تركيبات ارگانيك بزرگ را به ذرات كوچك تري تبديل مي نمايند . ولي از آنجاييكه اين تركيبات از لحاظ زيستي تجزيه ناپذيرند براي تجزيه آن‌ها بايد از جور انرژي به كار گيري كنيم . 
اين انرژي از اشعه فرابنفش نوروفروغ خورشيد تامين شده و به همراه كاتاليزورهاي نوري مورد به كارگيري قرا رمي گيرد . انرژي آزاده شده از برخورد سلول كاتاليزور نوري مي تواند جانداران ريز را از ميان برده و تركيبات تجزيه ناپذير را تجزيه نمايد . تصفيه فاضلاب در اين فرآيند به دليل قابليت به كار گيري دوباره از كاتاليزورهاي نوري از ديد اقتصادي مقرون به صرفه است . ذرات كاتاليزوري يا بصورت همگن در محلول دور از هم مي شوند يا به طور ساختارهاي غشايي رسوب داده شده هستندكه تجزيه شيميايي آلاينده ها را قابليت پذير مي نمايند . با اعتنا به كاربردها و قابليت هاي فناوري نانو در صنعت تصفيه فاضلاب بسياري از موسسات از اين فناوري در تصفيه فاضلاب استعمال مي نمايند وبه همين دليل امروزه به كارگيري از توليدات و توليدات بر پايه فناوري نانو افزايش يافته است . اين محصول ها اكثر زمان ها مشتمل بر نانو فيلترها وانواع حسگرهايي است كه به خواسته تشخيص مواد و ذرات جانور در آب مورد استعمال قرار مي گيرند . 
يادگرفتن به كار گيري از فنر لوله بازكني روش هاي مختلفي براي بازكردن گرفتگي هاي فاضلاب وجود دار كه موثرترين آنها فنر لوله بازكني مي باشد . لوله بازكني با كمك فنر لوله بازكني بوسيله شركت هاي لوله بازكني انجام ميگيرد . فنرلوله بازكني در مواردي زيادي كاربرد داراست . در صورتي يك جسم سنگين و دشوار در لوله هاي فاضلاب گير كرده باشد يا لايه هاي زيادي از جرم بر روي يكديگر انباشته باشد مي توان از فنر لوله بازكني براي رفع گرفتگي لوله اسفاده كرد . فنرهاي لوله بازكني داراي سرفنرهاي مختلفي مي باشند كه بسته به نياز و كاربرد بايد يكي از آنها به كار گيري كرد . فنرهاي لوله باكني در دو دسته برقي و بي آلايش در بازار مو جود مي باشند . براي بيرون كشيدن ذرات و موهاي گير كرده در لوله اي فاضلاب از فنر لوله بازكني معمولي و درمواقعي كه لايه هاي جرم و رسوب باعث مسدود شدن لوله شده باشند از فنر لوله بازكني برقي به كار گيري مي كنند . 
تفاوت روش هاي لوله بازكني : 

روش هاي مختلفي براي بازكردن گرفتگي لوله موجود هست كه هر كدام مزايا و معايب منحصر به فرد به فردي دارا‌هستند . روش هاي طبيعي نيز براي بازكردن گرفتگي لوله موجود هست البته اين روش ها در رفع گرفتگي هاي شديد لوله موءثر نمي باشند . استعمال از محلول هاي قوي لوله بزاز كني نيز منجر پوسيدگي و از بين رفتن لوله خواهند شد . از اين رو مي توان به كار گيري از فنر لوله بازكني را بهترين روش رفع گرفتگي لوله معرفي كرد . زيرا هيچ آسيبي به لوله وارد نكرده و گرفتگي را به صورت كامل برطرف مي كند . 
روش به كارگيري از فنر لوله بازكني : 

فنر لوله بازكني ارتفاع بلند و منعطفي داردكه در پيچ و خم هاي لوله به خوبي حركت كرده تا به دليل گرفتگي لوله رسد و دليل را از ميان بردارد . بعداز آنكه يك رمز فنر لوله بازكني را به داخل لوله فرستاديد تا جايي كه امكان دارااست آن را باطن لوله حركت دهيد تا به انسداد به‌وجود آمده در لوله رسد . 
بعد فنر لوله بازكن را در جهت عكس بچرخانيد بخصوص هنگامي كه جسم مشقت باعث انسداد شده باشد . 
در حالتي‌كه با به كارگيري از فنر نتوانستيد خلل تخليه چاه و لوله بازكني خويش را حل فرماييد حتما با يك دفتر كار لوله بازكني تماس حاصل نماييد . 

روش ي به كارگيري از پمپ لجن كش و كف كش 

پمپ لجن كش يكي پمپهاي منحصر براي تخليه چاه مي‌باشد كه از آن براي تخليه فاضلاب غليظ , لجن فاضلاب و فضولات باطن چاه به كارگيري مي شود . پمپ لجن كش با قرار به دست آوردن در محلي كه سيالات لجن دار قرار دارا هستند , آن‌ها را پمپاژ مي‌كند . عمده پمپ هاي متداول در جهان براي پمپاژ آب معمولي ( آب پاك ) درست شده گرديده اند ولي چنانچه آب غلظت داشته باشد و دارنده مواد آويزان جامد باشد در‌اين‌حالت‌ از پمپ هايي كه منحصربه‌فرد براي اين فعاليت پباده سازي گرديده اند به كار گيري مي نمايند . 
تخليه چاه مكانيزه به وسيله پمپ هاي كف كش و لجن كش در كمترين زمان انجام مي‌گيرد . براي انتقال فاضلاب هاي خانگي و صنعتي از پمپ هاي كف كش و لجن كش استعمال مي نمايند . 
رعايت نكات اجرايي در هنگام به كار گيري از پمپ هاي لجن كش و كف كش اهميت بسزايي دارااست . كف كش ها به دو صورت كف كش هاي فلوتر دار و كف كش هاي بي آلايش در بازار جانور است كفكش هاي با فلوتر اين قابليت و امكان را دارا‌هستند كه به محض وصال آب به تحت ترين مرحله به طور اتومات وار انقطاع شده و بازدارنده از سوخته شدن پمپ كفكش مي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.