طرح احياء جنگل هاي منطقه گلال سياه با مشاركت شهروندان

۸ بازديد ۰ نظر

كرمانشاه - گردهمايي شوراي حفاظت از زمين ها ملي و منابع ارگانيك در دادستاني شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد . به نقل از خبر نگار مهر , گرد‌همايي شوراي حفاظت از زمين ها ملي و منابع ارگانيك در دادستاني شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد . 
درين گرد هم آيي مقرر شويد , ️طرح احياء بيشه هاي حيطه موسوم به گلال سياه از روش غرس نهال بلوط , بادام وحشي و درختان جنگلي كه ظرف چندين روز آينده با شركت كردن شهروندان محقق شود . 
️نظارت هميشگي بر طريق عمل معادن و اجرايي نمودن تكليف معدن داران به احياء منابع ملي به ميزان سه برابر متصرفات از ساير مصوبات است . 
️با اعتنا به مشخص و معلوم بودن محل تخليه نخاله هاي ساختماني , برخورد بدون شوخي با اشخاصي كه اقدام به تخليه نخاله هاي ساختماني در اطراف جاده و منابع ارگانيك مي‌كنند , مورد تأكيد قرار گرفت . 
️ايجاد كميته مهار آتش با دعوت از NGO ها و طرفداران محيط زيست بوسيله منابع ارگانيك و عملياتي شدن اقدامات در فصل گرم سال , ️برخورد قاطع با ساخت كنندگان ذغال جنگلي و ️پيگيري تنسيق و رسم حدود زمين ها كشاورزي و منابع ارگانيك , ️درختكاري مزار شهداي گمنام شهرستان از ساير مصوبات بود . حمل نخاله جنوب تهران
نجفي رييس دادستاني شهرستان در‌اين گرد هم آيي منابع ارگانيك را از گنج هاي همگاني دانست و خاطرنشان كرد : هركدام از شهروندان وظيفه محافظت و حراست آن را عهده دار ميباشند و از حاميان محيط زيست و طرف داران طبيعت دعوت مي گردد ضمن ملازمت و همراهي با منابع ارگانيك شهرستان در احياء بيشه هاي حيطه و محقق شدن مصوبات مذكور شركت كردن فعال كنند . 
بستر رودخانه كورانه در استان قزوين از آشغال تطهير شد 
قزوين - نائب رئيس حفاظت و افتتاح كمپاني آب ناحيه اي قزوين اعلام‌كرد : به مراد كاهش سيلابها و هم آلودگي آبهاي رودخانه ها , بستر رودخانه كورانه استان قزوين از دپوي آشغال تطهير شد . يدالله ملكي در مصاحبه با خبر نگار مهر اظهارداشت : آب ضمانت كننده حيات است و براي توسعه و گسترش كشاورزي و ايجاد طعام , انرژي , صنعت , اكوسيستم و حيات جانداران و بشر حتمي است . 
او بيشتر كرد : اندازه و گونه آب براي حيات موجودات آبزي اهميت خاصي دارااست و بعضا از آبزيان نمي‌توانند در آب‌ هاي شيرين به بازه طولاني معاش نمايند و بعضي آبزيان آب‌هاي شيرين نيز در درياها تداوم نمي‌آورند , از طرفي آب شور درياها خير ‌تنها براي نوشيدن مطلوب نيست بلكه به دليل خواص فرسايشي نمك , به درد ساخت و ساز نيز نمي خورد . 

ملكي تصريح كرد : هر گونه تغيير و تحول در خاصيت بيولوژيكي , شيميايي و فيزيكي آب كه براي جانداران عواقب زيان‌ آوري داشته باشد , آلودگي آب است و هنگامي مواد شيميايي كه عمدتا توسط فعاليت‌هاي انساني ايجاد شده به صورت بدون واسطه يا اين كه غيرمستقيم وارد آب‌ ميشود , آن را كثيف مينمايد و اين آب آلوده و كثيف اثار منفي و مخرب متعددي روي معاش جان داران داراست . 
او يادآورشد : خوشبختانه اكنون اكثري از مردمان به اهميت آب پاكيزه پي برده اند و سازمان‌ها و انجمن‌هاي زيادي در قضيه يادگرفتن , حفاظت و بهبود مسيرهاي آبي‌رنگ فعال شده و مردمان را به مراقبت آب پاكيزه تشويق ميكنند . 
ملكي يادآورشد : ازآنجاكه آب از منابع متفاوتي سرازير است , به روش‌هاي متعدد در گير آلودگي مي‌شودو بعضي از فاضلاب‌ها , كودها و هرز آب‌ها دربردارنده ميزان بالايي مواد مفيد است كه زماني اين مواد به رودخانه‌ها ميريزد موجب رويش بي‌رويه جلبك‌ها و علف‌هاي هرز باطن آب‌ها ميشود ودر سود آب غيرقابل شرب شده و چه بسا قابليت و امكان تصفيه آن هم از در بين ميرود از طرفي وجود جمعيت دوچندان دوچندان جلبك‌ها تمام اكسيژن داخل آب را مصرف مي نمايد ودر فيض جان داران ديگر داخل آب از نبود اكسيژن مي‌ميرند . 

نائب رئيس حفاظت و افتتاح كمپاني آب حيطه اي قزوين تصريح كرد : آب‌هاي تراز زمين مثل رودخانه , درياچه , تالاب به طور ارگانيك به‌وجود ميايد و زماني با مواد خطرناك ناشي از فعاليت‌هاي بشر تماس پيدا نمايد , اين مواد با آن‌ها ادغام يا اين كه داخل آن‌ها حل و آب‌ها كثيف مي گردد . 
او اظهار‌كرد : رفع تصرف و پاك سازي بستر رودخانه كورانه استان قزوين از دپو آشغال از شغل هاي مهمي است كه براي پرهيز از آلودگي آبهاي سطحي و رودخانه اي انجام يافته و از پيدايش سيلاب نيز دوري مي نمايد . 
ملكي اظهارداشت : با اين مبادرت رودخانه فصلي روستاي كورانه ضمن رفع تصرف از دپو آشغال هم تطهير شده‌است . 
معاونت حفاظت و بهره‌برداري كمپاني آب حوزه‌ اي قزوين بيشتر كرد : با پيگيري و اقدامات رسمي همياران اين حوزه , بيشتراز ۱۰ هزار مترمربع از بستر رودخانه فصلي روستاي كورانه از توابع شهرستان قزوين از دپو آشغال تطهير شد . 
ملكي با تاكيد بر ضرورت آگهي به مردمان از مفاد رسمي اطراف و بستر رودخانه‌ها يادآورشد : تمهيدات ضروري براي آزادسازي اطراف رودخانه‌ها و مجاري آبي رنگ محدوده روستاها , خودداري از تخليه نخاله‌هاي ساختماني و آشغال باطن رودخانه‌ها و مجاري آبي‌رنگ با جديدت در استان انجام يافته است و استمرار خواهد يافت . 
او اعلام‌كرد : رعايت اطراف و بستر رودخانه‌ها و مجاري آبي رنگ استان , خسارات سيل را كسر كرده و براي امنيت كناره نشينان روخانه‌ها اضطراري است . 

ملكي يادآورشد : دپو آشغال در بسترهاي رودخانه هاي فصلي به دليل نفوذ پذيري بالاي زمين درين نواحي دوچندان خطرناك و آلاينده منابع آب زيرزميني است لذا تحليل حداكثري دستگاههاي مسئول در اين مورد , بويژه بخشداريها و اداره ها حفاظت محيط زيست شهرستانها واجب است . 
او از مردمان بويژه ساكنان روستاهاي نزديك رودخانه ها خواست از ريختن هرگونه آشغال به درون رودخانه و اطراف آن‌ها دوري كرده و با كمپاني آب ناحيه اي در سلامت سازي محدوده رودخانه ها و پرهيز از رويدادها ناراحت كننده همياري نمايند . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.