آموزش سرويس و نگهداري دوره اي كولر آبي هوايي

۶ بازديد ۰ نظر

يادگرفتن خدمت و محافظت زمان اي كولر آبي رنگ


ابزار , امكانات و مواد مصرفي موردنياز :

كابل چهار حرفه , سيم رابط , سرسيم , پاستا نسوز , گلند كابل .
وسايل و قطعات يدكي دستگاه .
نقشه ي مدار الكتريكي دستگاه .

نكات ايمني : هنگام سرويس كولر آبي حتماً فيوز مينياتوري و كليد منحصر به فرد كولر را در شرايط جدا قرار دهيد . در تابستان ماهي يك توشه آب تشتك كولر را تخليه نماييد تا شبيه تصوير پايين ذرات پوشال و پوسته هاي رنگ مسير هاي آبرساني كولر را مسدود نكند .
راهنماي چهره‌اي خدمت و حفظ عصر اي كولر آبي‌رنگ هوايي

آب پخش كن ها و درپوش هاي كولر را به صورت درست نصب نماييد تا آب به ياتاقان و محور پروانه نرسد چون منجر زنگ زدگي و معيوب شدن كولر مي شود .
دست‌كم ماهي يكبار درپوش هاي كولر را از محل آن خارج بياوريد و پوشال هاي آن كه بوسيله ي شيلنگ آب تر فرمائيد آن‌گاه آن را روي درپوش آراسته فرماييد . پوشال هاي آلوده و كثيف و كثيف به گرد و خاك , دوده و رسوب هاي آب را پيشين از استعمال ردوبدل نمائيد .
از روش پوشال هاي غير تروتميز , آب پخش كن يا اين كه نصب غير درست درپوش كولر روي تسمه ريخته و هنگام كار كولر , آب املاح دار به بدنه و موتور كولر ميرسد و جراحت آن دورازشوخي است .
وزنه ها يا اين كه قطعات بالانس مكانيكي پروانه ي كولر ديده مي شود . براي خودداري از زخم ديدن پروانه و فساد ياتاقان و موتور كولر , پيشنهاد ميشود هنگام بهره‌برداري ماهيانه يك توشه پره هاي پروانه را منزه نمائيد .
هنگام خدمت زمان اي , تهيه بودن تسمه را در دست گرفتن نماييد و در صورت مشاهده ي هر مدل عيب , شلي و سفتي تسمه نسبت به رفع يا اين كه بده بستان آن مبادرت نماييد .
در اثر ريزش آب , رسوب گرفته است . براي خودداري از جراحت ديدن كولر و بهبود حالت خنك كنندگي كولر نسبت به رفع عيب و ريزش آب مبادرت نماييد .
هنگام خدمت زمان اي كولر و نظافت كردن صافي و شيلنگ آبرساني , مجدداً شيلنگ آب را به صورت درست در محل آن قرار دهيد و آن را از مجراي محل ورود صافي بگذرانيد .
بعداز پايان تابستان هنگام خدمت كولر آب تشتك كولر را تخليه و اثاثيه آن را منزه نمائيد . در پايان تابستان و خدمت هاي عصر اي تشتك كولر را كاملاً منزه فرماييد و در صورت نياز تشتك و بدنه ي كولر را رنگ كردن نماييد . براي نقل و انتقال پمپ آب شبيه تصوير تحت از ترميم سيم رابط خودداري كنيد .
روش روغن كاري ياتاقان سمت چپ آب در خدمت زمان اي كولر

با دقت به‌اين اين‌كه ياتاقان ها در محيط مرطوب قرار دارا‌هستند و در اثر ورود دوده , گرد و خاك به باطن كولر و تبخير آب لبريز املاح باطن كولر , روغن مو جود در فضاي در بين ياتاقان ها و محور پروانه , خيلي سرعت بالا كيفيت خويش را از دست ميدهد و رسوب هايي در نزديكي ياتاقان ها و محل تماس آن‌ها با محور توليد مي شود . براي بهبود و بالا بردن كيفيت هوادهي و خنك كنندگي كولر آبي‌رنگ , سفارش ميشود در بازه زماني به كار گيري و بهره‌برداري از كولر در فصل‌تابستان دستكم ۳ توشه ياتاقان هاي كولر را با روغن مقاوم درمقابل رطوبت روغن كاري نمائيد


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.